Gah.

Jag blir så less, nä inte less. För less är ingenting jämfört med vad jag har blivit. Jag tycker att man borde vara lite mer mogen och ha lite mer hjärna om man är en förälder.
Jag kan inte räkna hur många gånger jag har bett om att du inte ska höra av dig till mig när du har druckit. Men du fortsätter ringa varje gång du är full.
Jag blir förbannad för jag orkar inte höra ditt fylleprat mer. Sen kommer den ständiga frågan "Men vad har jag gjort dig Micaela?" Herrejävlagud, om du inte är klok nog att räkna ut vad du har gjort och förtfarande gör så borde du väl kanske sätta dig ner och fundera ut ett och annat.
Försök fundera ut hur det känns att växa upp med föräldrar som super sig fulla 3-5 ggr i veckan och ibland mer.
Jag vet inte om jag ska våga svara eller inte när jag ser att det ringer från Åbyn, för jag orkar verkligen inte höra den där fulla rösten. Men tänk om det har hänt nåt, nåt allvarligt. Jag måste ju svara, jag har ju inget val.
Sen ringer du någon dag senare och pratar som att ingenting har hänt. Och då är det ett problem att jag inte låter glad, "Är du arg på mig Micaela?"
Åååå jag orkar inte!! Varför vägrar du inse? Varför kan du inte söka hjälp? Varför försöker du inte ens? Är jag och Mathias inte värd det?
För även fast han inte uttrycker sig på samma sätt som jag gör så tycker inte han heller att det är särskilt trivsamt när ni dricker. Han berättar när han ringer. Han berättar för mormor. När ska det gå in??
Ta ansvar för vem du är och sluta bete dig som en 8 åring!
Den nyktra dig älskar jag, den fulla avskyr jag. Det är 2 helt olika personer.



Gaah!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0