Äntligen Måndag!

Haha nä, inte riktigt kanske. Men jag tycker det är skönt att få se mitt morgon program:)

Nu på morgonen så funderar jag om jag ska ta med mig Lennart och gå in till stan till Nisses jobb! Jag vet inte hur långt det är från Moröbacke in till stan, men då får han en bra förmiddags promenad iaf. Och det behöver han, för nu är han och ska bita i korkmattan i köket igen!
Han har fått ett gummiben som han gillar massor, men han vill ju att man ska kasta det hela tiden, och här i lägenheten är det liiiite för lite space för att kasta gummiben.
Vi köpte även en hundgrimma, för han drar ju som en häst! Jag kunde knappt hålla honom. Men nu med grimman på så går det huuuur bra som helst! Tack bästa människa som kom på den supersmarta idén med hundgrimma för hundar som drar!:D
Igår övade vi på stanna och sitt när vi var på kvälls promanaden. Han är faktiskt väldigt duktig! Klart att det inte sitter ännu men det går rätt ok!:)


Så här ligger han alltid!:) Ser ju inte klokt ut! Haha. Men det är skönt att se
att han inte har några höftproblem iaf!:p Söt vovve!:)


Vet inte hur länge vi har haft Jakop nu, men några veckor iaf! Och han har fått mycket mera att pyssla med nu än vad han hade tidigare.
Vilket betyder att han tillbringar mer till till att pyssla på än att plocka fjädrar. Han hade inga stjärtfjädrar och inga fjädrar alls på magen.
Men nu har dom röda stjärtfjädrarna kommit fram litegrann, och han har fått lite fjärdrar på bröstet!:) Känns underbart att han låter dom sitta kvar! Hoppas det håller i sig!:)

Såhär ser han ut nu. Ska ta en bild i slutet på vaje vecka för att se om det blir någon skillnad.
Svårt att minnas hur mycke fjädrar det är!
Han är ju fortfarande långt ifrån vacker fjäder mässigt! Men det går åt rätt håll iaf.
Vi måste ordna ett våg så att vi kan väga han en gång i veckan, så vi kan se att han håller den vikt han ska ha.
Ska bli så kul och se om han kan bli täckt av fjädrar och bli en vacker Grå Jako som han normalt ska vara.



Nu ska jag dricka en till kaffekopp sen vila lite i soffan innan jag ska ge mig ut på promanad till staden stad!

Tjipptjopp!

Älskar dig Nils!:-*

Kommentarer
Postat av: Tina Dahlberg

Wow! Jag visste inte att ni hade både hund, katter och en fågel. Går den blandningen bra eller är det ofta krig hemma? :P

2009-01-26 @ 17:11:29
URL: http://terinap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0