Tjurfäkning = idioti



Klickade runt på aftonbladet och såg ett webb klipp.
Under en tjurfäktning så hade tjuren smitit och en kvinna i publiken blev skadad. Senare avlivades tjuren.

URSÄKTA?!
Tjuren dödades för att den skadade en kvinna ?
För det första så borde det vara olagligt med tjurfäkning i alla länder, och för det andra så verkar ingen bry sig om tjurarna som plågas för att människan ska kunna hålla på med en "sport" som är så sinnesjukt rubbad!
Personligen så tycker jag att det var rätt åt kvinnan. Sätter man sig för att bevaka ett plågande djur för nöjets skull så får man skylla sig själv.
Det spelar visst ingen roll hur mkt skada djuret få ta pga av männiksan, människan åker inte på något straff över huvudtaget. Men när tjuren skadar en människa då får den döden som straff.
Tjuren mår nog bättre död, än levande med hjärtlösa människor och med tanke på fruktansvärt liv dom lever, men jag tycker det är så orättvist och sorgligt.

Nä urs jag blir så upprörd!!

Kommentarer
Postat av: Tina Dahlberg

Nej, det är verkligen inte kul. Men vad gör man lixom? Jobbar du nu eller?



Håller med dig totally, fyfan för tjurfäktning. Stackars, stackars djur. Det är helt sanslöst!

2009-02-19 @ 13:42:39
URL: http://terinap.blogg.se/
Postat av: identity

sjukt :(

2009-02-19 @ 14:07:14
URL: http://identity.blogg.se/
Postat av: teesan

fyfan sånt där gör mej så jävla upprörd! människor får döda å skada djur hur dom vill men om ett djur försvarar sej då är det så hemskt så den förtjänar att dö...det är så jävla sinnesrubbat..jag hatar människor!!! =`(

2009-02-19 @ 15:02:48
Postat av: hanna

jag kan bara hålla med! de där är de mest idiotiska människan kommit på!... VAR finns de roliga me den där "sporten" ?!.. nej urs!

2009-02-19 @ 16:04:39
URL: http://hannasrosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0