VIBRATIONSPLATTAN HAR STARTAT IGEN.


Jag har idag börjat om med min vibrationsplatta, och det är så jobbigt när man just har börjat. För det kliar överallt när blodet får fart, och det kliar så fruktansvärt. Och jobbigast av alla övningar är ju armarna. För arma vill vika sig efter ett fåtal sekunder och det känns som att huvudet ska skaka av. Men när man är klar med alla övningar så känns det jätte skönt i kroppen. Man känner att blodet rör sig som det ska och musklerna är arbetade:)
Så klart så måste man ju kombinera vibrationsplattan med något, som långa promenader eller annan typ av träning. Så jag ska ta mig en promenad in till stan, det tar ca 1 timma så det ska nog räcka.



Kliniska studier visar att vibrationsträning ger följande resultat:
- Tio minuters vibrationsträning ger 20-30 % mer muskelstyrka än en timmes vanlig styrketräning.
- Mindre belastning på leder, fästen och senor.
- Förbättrad smidighet.
- Ökning av tillväxthormoner (testosteron).
- Minskning av stresshormonet kortisol. Kortisol bidrar ofta till viktökning.
- Dramatisk förbättring av blodcirkulationen.
- Starkare benvävnad. Förebygger benskörhet (osteoporos).
- Ökar förbränningen.
- Kosmetiska effekter (mindre celluliter).
- Lindring av smärta.
- Ökning av hormonet serotonin som hjälper till att hålla humöret uppe.


Till er som inte har en vibrationsplatta säger jag bara: Skaffa er en.
Finns på Rusta för bara 1500, och det är den klart värd!

Ska göra mig en nyttig lunch nu sen ska vi ut och promenixa!

Tjingeling och glad påsk!

Kommentarer
Postat av: LuxuryPink - en blondins syn på saken!!

har du märkt nån skillnad??



sv; kul att du delar med dej av din syn på det hela!! skitscary med jordgubbarna ju!! man kan inte äta nått nu för tin!!

2009-04-09 @ 12:57:55
URL: http://luxurypink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0