TPB. VART FAN ÄR DETTA LAND PÅ VÄG?!



Men herregud! Visst är det väl helt jävla otroligt, fildelning är ett värre brott än mord, våldtäkter och misshandel. En man dömd för våldtäkt åker på 100 000 spänn i böter och 1 års fängelse, i vissa fall mindre. Och den fällande domen i TPB blev 30 miljoner kronor i skadestånd och 1 års fängelse. Visst fan är det bedrövligt. Det verkar som att alla ögon ligger på fildelare nu ist för våldtäkter och våld. Vart fan är detta land på väg.

Här är en kommentar från aftonbladet ang detta.


"Sverige är ett underligt land !! Skadeståndet till föräldrarna i de uppmärksammade Arbogamomorden slutade på 100 000 kr per förälder. Så i Sverige anser man tydligen att ett barns liv är värt just den hånfullt låga summan av 100 000 kr. Och om vi nu räknar om skadeståndet i TPB rättegången i barnaliv så skulle det motsvara skadeståndet för 300 mördade barn. Det är ju bara att konstatera att svensk lagstiftning är helt sjuk. I Sverige värderas mänskligt liv och lidande extremt lågt medan ekonomiskt lidande värderas extremt högt. Hur ska svenska medborgare kunna känna förtroende för sitt lands lagstiftning när den inte värnar om landets medborgare? Var är vi på väg i detta land ??"

Jag hoppas det dyker upp någon typ av donering till dom 4 som blev dömda till 30 miljoner i skadestånd. Jag skulle mer än gärna donera en slant. Hela världen har varit en del av TPB och jag har mer än många gånger dragit nytta av den sajten, så jag pungar gärna upp några slantar för att visa mitt stöd.

För er som vill folkrösta om fildelning, gå in här och skriv under.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag håller med dig! Det är så sjukt...även om det är i avskräckande syfte, så förstår jag inte hur de prioriterar...Barn vs fildelare borde vara ganska enkelt..men men...Världen skulle bli bättre om jag fick bestämma allt ;)

2009-04-18 @ 15:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0