GLAD PÅSK



När jag var liten så åkte alltid min mamma, pappa och lillebror till Stenbacka, (Kabbnäs som jag kallade det) där mormor & morfar har sin stuga. Det var alltid så himla mysigt, målade påsk ägg, plocka videkissar, lekte med det stora trollet Kito som morfar hade byggt på gården åt mig. Vi åkte skoter, fiska och grilla brevid det lilla båthuset. Det var helt enkelt underbart. Men när min ålder gick mot 12-13 år så blev allt sånt för tråkit. Jag ville hellre vara hemma och hitta på saker med mina kompisar.
Jag har inte varit till stugan i "Kabbnäs" på väldigt många år, och jag saknar tiden där väldigt mycket. Men det är inte så ofta någon är dit numera, visst mormor & morfar åker dit då och då och fiskar och sådär. Men mamma & pappa är väldigt sällan dit, och då blir det autamtiskt att man inte tänker på det själv. Och eftersom att det ären väldigt gammal stuga så finns det ingen dusch och ingen vanligt toalett, det finns bara ett utedass. Och det är nåt jag inte riktigt klarar av, bara tanken på det får mig att rysa till lite. Dusch kan man ju stå ut med att vara utan ett till två dygn iaf, men toaletten behöver man ju, och jag är lite för fin i kanten för att använda utedass, faktiskt!
Men det skulle vara mysigt att åka dit över dagen iaf.. Synd att det är så himla långt...:(
Jag längtar lite efter min mommo o moffa, skulle vilja åka till Lycksele nån helg och hälsa på känner jag. Undra om det kanske bör bli aktuellt snart? Tror det.

Men iaf, det var mitt dåvarande Påskfirande, hur firar jag påsken nu mera? Ja, den firas faktiskt inte alls. Jag kan inte minnas att jag firat påsk sen tiden i den lilla stugan. Och jag känner att jag vill ta tag i det, för man kan göra det himla mysigt. Nu hinner man inte ordna till det till nåt mysigt just i år, men nästa år ska jag minsann påsk-pynta och ha påsk-bord och hela fadderullan!=)

Glad Påsk på er alla iaf!!

Kommentarer
Postat av: Marcela

Jag har honom till Tisdag :)

2009-04-10 @ 11:45:40
URL: http://marcelam.blogg.se/
Postat av: LuxuryPink - en blondins syn på saken!!

sv; men ja älskar alla dom tidigare oxå :)



glad påsk!!

2009-04-10 @ 11:56:54
URL: http://luxurypink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0