ÅNGEST = JA!

Jag hatar när jag sover bort hela dagen på det här viset, fattar inte vad som har hänt. Jag hade ju vänt på dygnet jätte bra och klev upp halv 7 varje morgon! Vad har hänt?! Kliva upp kl 11?! Hela dagen är ju borta. Okej inte hela men det är iaf halva! Måste göra nåt extremt idag så jag blir trött och kan somna ikväll. Skulle haft farit till nåt badhus och simma, gå en lång promenad på 2 timmar minst. DÅ kanske jag kan somna i god tid ikväll?

Har iaf gjort lite nytta idag, tog hand om tvätten i maskinen, stoppa in en ny, diska, damsuga, skura, bytte i kattlådan.
Kvar har jag att skrura upp soffan och lägga tillbaka dom nytvättade dynorna.
Så jag ska nog ta tag i det snart.

Men jag måste bara skriva några rader om hunden från igår.
Det är nämligen så att det är en hund som ränner runt lös i Ostvik på tok för ofta! Och ägaren verkar inte alls vara särskilt brydd om den kommer hem igen eller inte. För inte en enda gång har jag sett honom leta sin stackars hund.
När vi en gång i vintras körde hem hunden så berättade han att hunden hade varit ouppmärksam och stuckit från gården. Vem är det som är ouppmärksam? Då hade hunden varit borta hela dagen och hela kvällen. Borde man inte vara ute och leta sin hund då? Själv hade jag hunnit oroa ihjäl mig många gånger. Han blev inte ens glad över att vi kommit hem med hunden till honom.
Men hur som helst, jag & Nils fångade in hunden och sen körde Nils och Ola hem den, dom lämnade hunden en kort bit från huset så den skulle kunna springa hem igen.
När jag och Nisse en halvtimma senare var på väg hem, så ser vi hunden igen, den springer då vid vägen och kan bli överkörd när som helst!
Så vi stannar och fångar in hunden återigen. Men bestämde oss då för att nu får det faktiskt vara nog. Så vi tog hunden i bilen och ringde västerbottens polisen och frågade vad vi skulle göra. Fick dock ingen hjälp alls, dom sa att vi skulle ringa djurskyddsnämnden så fort dom öppnade. Eeh jaha, och nu då? Klockan är liksom halv ett på natten, vi kan ju inte ta hem hunden. Men hur som haver så beslöt vi oss för att ta med den till stan. Efter lite funderingar och sådär så körde vi den till polisstationen. Var dock lite orolig över vad dom skulle säga och göra med tanke på vad vi fått för info av teletanten. Men han fick ett varmt välkomnande av konstaplarna!:)
Han fick en egen plats med mat och vatten, och dom skulle kolla upp allting. Så det känns bra!:) Förhoppningsvis så får han ett nytt hem, jag hoppas på det iaf. Där någon kan hålla honom hemma och ge honom nog med mat så han får lite mer kött på kroppen, för benen stack ut i princip överallt på hundstackarn.
Kändes som att vi gjorde hunden en väldigt stor tjänst. Bara hålla tummarna på att det löser sig till det bästa nu!:)



Kommentarer
Postat av: jessica

så duktig du har vare :)

tackar, älskar mitt barndomshem :)



snygg design btw! du har jämt så fin blogg

2009-05-07 @ 14:27:13
URL: http://jwikberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0